Bleasure time: spojte příjemné s užitečným

19.9.2016 Josef
Ráno schůzka s obchodním partnerem, odpoledne relax pod slunečníkem na písečné pláži na břehu moře. Zdá se vám to nemožné? Pak se začtěte do následujících řádků a zjistíte, že dnes už je to reálné...

Vlivem globalizace a neustálého propojování světa se čím dál více firem pohybuje na mezinárodním trhu. Pro úspěšné fungování podniku je tak nezbytné, aby jeho zaměstnanci cestovali i do zahraničí. Důvody jsou přitom různé – představení nového produktu, setkání s obchodním partnerem nebo účast na odborné konferenci. Zatímco někteří zaměstnanci si cestování užívají, pro jiné je představa cesty, aklimatizace na cizí prostředí a odloučení od rodiny, byť jen na několik dnů, spíše nepříjemná nutnost než cestovatelský zážitek.


Na služební cestě se lidé soustředí hlavně na práci a často ani nemají čas si všimnout třeba toho, že za okny rostou palmy. Proč ale nespojit příjemné s užitečným a nevyužít možností, které se dnes nabízejí? Tedy vzít s sebou na zahraniční služební cestu své blízké a společně s nimi si užít volné chvíle podle svého vkusu, lenošit na pláži, obdivovat památky nebo okusit místní gastronomii.

Služebka all inclusive

Do hledáčků majitelů firem vybírajících bonusy pro zaměstnance se dnes dostává zcela nový trend. I pro ně je důležité, aby zahraniční služební cesty jejich zaměstnanců byly efektivní a aby se na ně zaměstnanci třeba i těšili. Do módy tak přichází bleasure travel. Název vychází ze spojení dvou anglických slov business a pleasure neboli obchod a potěšení. Služební cesty se vedení firem snaží naplánovat tak, aby zahrnovaly nejen povinnosti, ale i zábavu. Konference a pracovní jednání jsou prostřídány se zajímavým programem a atrakcemi typickými pro danou destinaci. A je tu ještě něco navíc: společenských a kulturních akcí spojených se služební cestou se mohou zúčastnit i rodinní příslušníci.

Bleasure travel je pro majitele firem ideální va­riantou, jak naladit kolegy na pozitivní vlnu a odměnit je za dobrou práci. Zaměstnanci a jejich rodiny budou spokojeni, a to se pozitivně projeví i na pracovních výkonech. Výjimkou není ani to, když si zaměstnanec vezme pár dnů po služební cestě volno a má tak možnost spolu se svými blízkými v dané lokalitě ještě zůstat a poznávat místní kulturu. Služební cesta se tak z povinnosti změní ve vítané vybočení z každodenní rutiny.

 


Od taxíku po salonek

Naplánování programu služební cesty svým ­klientům nabízí i společnost Čedok. „Naším ­základním principem je poskytovat v maximální možné míře profesionální služby na vysoké úrovni za optimální ceny,“ přibližuje ředitel oddělení Business Travel Tomáš Jozífek.

Oddělení vám tedy zorganizuje služební cestu takřka od A do Z. Poskytovaných produktů je celá řada od objednání taxi z letiště v cílové destinaci až po vyřízení víz a další dokumentace. Díky množství zahraničních smluvních partnerů není problém ani rezervace ubytování pro skupiny i jednotlivce. Vedle klasických služeb pak Čedok nabízí i doplňkové produkty, jako je zajištění salonku na letišti pro příjemnější čekání na odlet, parkování na letišti, nebo předplacené taxi kdekoliv na světě. Pro klienty je k dispozici také 24hodinový servis v českém a anglickém jazyce, který je možné využít v případě jakýchkoliv dotazů a nenadálých událostí.

Hlavní důraz Čedok klade na zajišťování letenek a s tím souvisejících služeb. K rezervaci a vystavování letenek využívá systém AMADEUS. Cílem tohoto nástroje není nahradit rezervačního agenta, ale doplnit možnost způsobu rezervace služeb. Aplikace je dostupná 24 hodin denně a umožňuje rezervace s přímým využitím dohodnutých smluvních podmínek. „Je to snadné a rychlé, člověk nemusí obvolávat cestovní agentury a čekat na odpověď. Z pohodlí své kanceláře je možné na internetu získat srovnání cen letenek, vybrat si tu nejvhodnější a vše v klidu zarezervovat,“ vysvětluje Tomáš Jozífek.

Součástí nabídky Business Travel je i poradenský servis. Každý z klientů má k dispozici travel konzultanta, který individuálně zpracovává veškeré požadavky. Na jejich základě pak předkládá cenové kalkulace, které dále konzultuje s ­klientem. „Ve spolupráci s klienty provádíme pravidelné rozbory jejich cestovních nákladů a navrhujeme změny v cestovní politice firem s cílem zefektivnit ekonomiku cestování,“ říká Tomáš Jozífek.

Trendy v bonusech

Za největší trhák v oblasti firemních bonusů byl ještě donedávna považován právě mobil nebo notebook. Skutečně dobrá pozice pak zahrnovala i služební auto.

V důsledku změn ve společnosti a díky dobře našlápnuté ekonomice dnes lidé vyhledávají zcela jiný typ bonusů. Váží si volného času a nechtějí se ho vzdát na úkor práce. Chtějí být co nejvíce se svou rodinou, a tak vybírají zaměstnání i po­dle toho, zda budou moci využít home office. Přibývá i těch, kteří hledají pouze part time job, což jim umožňuje věnovat se více svým koníčkům.

Na změny ve společnosti reagují i samotní zaměstnavatelé, kteří každoročně na podzim vytvářejí balíčky benefitů na příští rok. Musí přijít na způsob, jak motivovat a zároveň odměňovat své zaměstnance. Právě vytvoření motivačních bonusů představuje další ze služeb oddělení Business Travel. Čedok v současné době spolupracuje s více než 120 společnostmi z různých oborů a významně se tak podílí na vytváření pozitivního klimatu na pracovišti. Ve spolupráci s vedením vytváří systém bonusů a slev pro zaměstnance. Dovolená v Thajsku pro pracovníka roku, eurovíkend za přesčasy… Taková odměna už za to stojí!

 

Klíčová slova: Čedok, Business Travel, letenky, exotika, Thajsko