Čedok bude pod novým majitelem ještě silnější

12.8.2016 Hynek

Nejznámější česká cestovní kancelář mění majitele a slibuje změnit též celý český trh. Společnost Čedok a.s. v srpnu přechází do vlastnictví společnosti Itaka – největší cestovní kanceláře v Polsku a současně jednou z největších ve střední a východní Evropě. Ta jej kupuje od americké investiční skupiny Odien.

Mariusz Jańczuk, prezident a spoluzakladatel společnosti Itaka, říká: „Češi rádi cestují a my se vynasnažíme jim nabídnout bezkonkurenční produkty. Jsme si jisti, že s Čedokem dosáhneme úspěchu. Itaka je strategický investor, který nejlépe zajistí kvalitu a spolehlivost značky Čedok a bude ji nadále rozvíjet ke spokojenosti zákazníků.“

Čedok slibuje levnější zájezdy

„Od vstupu polského investora do naší cestovní kanceláře očekáváme posílení vyjednávací pozice vůči dodavatelům služeb,“ říká Radek Drechsler, ředitel CK Čedok, v rozhovoru pro deník E15. „Půjde o spolupráci s velkým silným tour operátorem. Pro nás jsou základem synergie v nákupech služeb. Od toho si velmi slibujeme, neboť Itaka je velká evropská značka, jejíž nabídka destinací je velmi podobná nárokům a požadavkům českého klienta.“

Typicky je to nabídka all inclusive nebo hotelů blízko pláže, ze zemí jsou to pak třeba Řecko, Španělsko, Bulharsko, Egypt, Turecko nebo Itálie. Společné vyjednávání obou cestovních kanceláří se projeví též v cenách pro českého klienta. Jak potvrzuje Radek Drechsler, „zájezdy Čedoku od příští sezóny zlevní. Očekávám totiž, že pozice naší cestovní kanceláře posílí také vůči leteckým společnostem a že se dostaneme na nižší ceny letenek.“

Odlety budou nyní také z Polska

Spolupráce cestovní kanceláře Čedok s polskou Itakou již nese první ovoce: klienti Čedoku budou od nastávající zimní sezony létat do exotických destinací přes Varšavu, odkud se pak do Karibiku či k jiným teplým mořím komfortně dopraví velký mezikontinentální letoun.

„Opustíme tím model létání do exotických destinací na malých letadlech,“ řekl deníku E15 Radek Drechsler. Propojené firmy přitom zvažují, že by v dalších letech vypravovaly velký letoun přímo z Prahy. „Před letošní zimou to není reálné z důvodu času, ale nemyslím si, že by český trh nedokázal uživit pár leteckých seriálů na přímých letech z Prahy,“ doplnil Drechsler. Čeští rekreanti se nyní ke vzdáleným mořím dostávají převážně letadly Boeing 737 společnosti Travel Service, která ale cestou potřebují mezipřistání.

Čedok zároveň do svých katalogů zařadí přímé odlety z jihopolských letišť, jisté jsou zatím od letošního podzimu Katovice, následovat by měl Krakov. V katalogu cestovní kanceláře by se měly objevit také nové exotické destinace. Jak shrnuje Michael Saran, vedoucí partner skupiny Odien: „u Itaky bude Čedok v dobrých rukou.“ Itaka hodlá do Čedoku aktivně investovat a podporovat jeho růst. Novinky v nabídce CK Čedok slibují přinést tolik potřebný čerstvý vítr na český trh cestovních kanceláří.

O společnosti ČEDOK

Společnost Čedok a.s. se sídlem v Praze je přední českou cestovní kanceláří a jednou z nejznámějších obchodních značek v zemi. Společnost Čedok, která byla založena v roce 1920, poskytuje komplexní služby v oblasti cestovního ruchu, přičemž ročně obslouží více než 400 tis. zákazníků v oblasti výjezdové a příjezdové turistiky, domácího cestovního ruchu, služeb pro korporátní klientelu, tvorby zájezdů na míru (exkluzivní zájezdy) a autobusové přepravy. Čedok má 36 poboček, 23 partnerských a franšízových poboček a více než 600 distributorů po celé České republice.

O společnosti ITAKA

Společnost Itaka byla založena v roce 1989 a od roku 2009 je suverénním lídrem v oblasti cestovního ruchu v Polsku. Za 27 let své existence realizovala Itaka pilotní projekty v rostoucí oblasti zahraničního cestovního ruchu jako jsou například nové charterové destinace a specializované autobusové zájezdy. I v roce 2015 Itaka potvrdila svou vedoucí pozici na trhu vynikajícími hospodářskými výsledky. Obrat společnosti dosáhl výše 1 656 mil. PLN (390 mil. EUR), zisk činil 34,8 mil. PLN (8,2 mil. EUR) s více než 607 tis. spokojenými zákazníky. V letní sezóně 2016 nabízí Itaka bezmála 1 200 prázdninových produktů. Společnost má 166 značkových prodejen v Polsku, 2 v zahraničí (ve Vilniusu a v Kaliningradu) a více než 1 000 agenturních kanceláří.

 

Klíčová slova: Čedok, dovolená, exotika, all inclusive, Řecko, Španělsko, Bulharsko, Egypt, Turecko, Itálie