Čedok zvolen nejdůvěryhodnější cestovkou

10.11.2016 Hynek

Nejdůvěryhodnější značky českých spotřebitelů byly oceněny na slavnostním galavečeru pořádaném skupinou Atoz Marketing, který i tentokrát proběhl v nádherných prostorách Pražské křižovatky – kostele sv. Anny. Hosty jím opět provedla moderátorka Jolana Voldánová. Program, který je spojen s dosud nejrozsáhlejší nezávislou anketou zaměřenou na spotřebitelskou důvěru, si v rámci českého prostředí už stačil vybudovat silnou pozici.

Praha, 10. listopadu 2016 - Spotřebitelská důvěra je jednou z nejdůležitějších hodnot každé značky, a přitom ještě před rokem program, který by v České republice značky na základě spotřebitelské důvěry ocenil, chyběl. A právě to se organizátoři projektu rozhodli změnit. Po startu programu Důvěryhodné značky v minulém roce tak spotřebitelé poprvé získali šanci vyjádřit důvěru a podporu svým oblíbeným značkám.

4000 spotřebitelů hodnotilo bezmála 600 značek

Do rozsáhlé ankety vedené agenturou STEM/MARK se zapojilo 4000 respondentů. Reprezentativní vzorek českých spotřebitelů hodnotil téměř 600 značek v 60 kategoriích. V anketě bylo letos zastoupeno více kategorií zaměřených na obchodníky, celkem dvanáct, ale zahrnuty byly nově i kategorie spotřebního zboží, služeb, financí a automotive. Díky plánovanému rozšíření tak měli spotřebitelé tento rok možnost hodnotit své favority i v kategoriích, jako jsou například banky, pojišťovny, automobily či cestovní kanceláře. Jednotlivé značky byly do hodnocení zařazeny na základě prodejů ve svých kategoriích.

Tradičním a českým značkám Češi stále důvěřují

I letos se potvrdilo, že Češi dávají při výběru rychloobrátkového zboží přednost českým značkám s mnohaletou tradicí. Tuzemské značky byly celkově zvoleny coby nejdůvěryhodnější ve více než polovině kategorií. Z FMCG můžeme jako příklad uvést dnes už klasickou značku Kofola, která si stále udržuje své přední postavení před nápojovými giganty. České značky spotřebitelé podpořili i v kategoriích dodavatelů energií, cestovních kanceláří a financí, kde zvítězili hráči jako ČEZ, Čedok nebo Česká spořitelna.

Využití ocenění a rozsáhlá podpora vítězů

Mnoho vítězů loňského, prvního ročníku využilo ocenění ve své komunikaci. I přes poměrně krátkou dobu svého působení na trhu si program už stihl vybudovat silné postavení, k čemuž bezesporu přispěla též velká pozornost médií, která mu byla už od počátku věnována. Díky rozsáhlé komunikační kampani se Nejdůvěryhodnější značky objevily nejen v rádiích, v tisku, na internetu a sociálních sítích, ale rovněž v čekárnách lékařských ordinací a na reklamních obrazovkách v MHD, kde spoty vítězů mohly sledovat miliony cestujících.


Seznam nejdůvěryhodnějších značek, produktů a služeb naleznete zde 

Klíčová slova: Čedok, dovolená, exotika, all inclusive, Řecko, Španělsko, Bulharsko, Egypt, Turecko, Itálie